2012. július 6., péntek

Levendulás keksz kvircedli mintázóval




Hozzávalók:

200 g finomliszt
100 g mandulaliszt (vagy őrölt mandula)
csipet só
70 g porcukor
200 g hideg vaj
1 zöldcitrom (vagy fél citrom) reszelt héja
1 tojás
1-2 tk. szárított levendulavirág


A lisztet, a mandulalisztet, a sót, a porcukrot, a levendulát és a vajat a késes betétű robotgépbe mértem, majd morzsásra dolgoztattam. Hozzáadtam a tojást és azzal is alaposan elkevertem.
A tésztát egy fóliába csomagoltam, majd pár órára, de lehet egy-két napra is, hűtőbe tettem.
Lisztezett felületen kb. 2 mm vastagra nyújtottam. A mintázót óvatosan belenyomtam, majd egy derelyevágóval szétdaraboltam.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam és 180 fokos sütőben 8 perc alatt halvány sárgára sütöttem.
Kicsit izgultam, hogy megtartja-e sütés közben a mintát, de igen, megtartja, gyönyörű kekszek lettek!

Forrás: limarapeksege.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése