2012. július 4., szerda

Teás keksz ropogós mandulával


Hozzávalók:

40 dkg liszt
10 dkg darált mandula
25 dkg margarin vagy vaj
kb 1 dl erős fekete tea
1 citrom leve, héja
2 tojás

tetejére:
tojás
mandula (szeletelt, durvára vágott)
cukor


A teát megfőztem, és hagytam kihűlni. Ezután az összes hozzávalót alaposan összegyúrtam, (én géppel tettem). (Ha nem áll össze, tehetünk még hozzá lisztet.) Majd a tészta egy éjszakát a hűtőben pihent. Másnap lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam és kiszaggattam.

Amelyiknek a tetejére mandulát szórtam, azt előtte tojással megkentem. Opcionálisan lehet még szórni a tetejükre egy kis cukrot is. (mivel, még egyszer hangsúlyozom, a tésztában nincs cukor..) 180 fokos sütőben kb 10 perc alatt megsütöttem.

Amelyiknek csupaszon hagytam a tetejét, arra sütés után karamelles mandulát kentem (közben pár égési sérülést is szereztem..). Ehhez pár evőkanál cukrot egy serpenyőben megolvasztottam, majd hozzáadtam a durvára vágott mandulát, párszor gyorsan összekevertem, végül kiskanállal a kekszek tetejére pötyögtettem. (na itt kell vigyázni a kezünkre! )

Harmadik verzióként: bármilyen otthon található lekvárral össze lehet ragasztani két kis kekszet. (És még hozzá akár cukros, akár mandulás is lehet a tetejük :)


Forrás: kamrapolc.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése