2012. december 28., péntek

Parmezános keksz recept szilveszterre

Hozzávalók az alap tésztához: 
40 dkg liszt (pl. fehér tönköly liszt), 
1 mk sütőpor, 
10 dkg vaj, 
10 dkg natúr krémsajt, 
10 dkg reszelt parmezán sajt, 
1 tk só, 
8 ek víz, 
olaj
Továbbá 1-1 púpos tk paradicsomszósz, és valamilyen zöld színű pesto (én medvehagymásat használtam, amit tavasszal én tettem el), szezámmag, tökmag, egész bors szemek

A lisztet keverjük össze a sóval, és a sütőporral.
Majd a szoba meleg vajat, és a krémsajtot kezdjük el a kezünkkel szétmorzsolni benne.
Amikor már kezd morzsalékossá válni, adjuk hozzá a reszelt parmezánt is.
TIPP: Ha csak sima kekszet készítünk, akkor ebben a fázisban adjunk hozzá 8 ek hideg vizet. Ha piros, fehér, és zöld kekszet is készítünk, akkor csak 6 ek vizet adjunk a tésztához.
Amennyire lehet, gyúrjuk össze.
Ebben a fázisban már majdnem jó a tészta.
Vegyük három egyforma részre, és tegyük mindegyik tészta bucit egy-egy edénybe.
A fehérhez adjunk még egy ek vizet.
A piros tésztához a paradicsompürét használjuk fel.
A harmadik tészta pedig a pestotól lesz zöld színű.
Mindegyik tésztát jó alaposan gyúrjuk át, hogy az ízek, és a színek jól átjárhassák.
Lehet pihentetni is, de én azonnal sütöttem őket.
Sütőpapíron liszt nélkül kb. 4 mm vastagra nyújtottam a tésztákat.
A patkóhoz patkó alakú kiszúrót használtam.
Sütés előtt lekentem pici olíva olajjal, és szezámmaggal szórtam meg.

TIPP: Ha nincs patkó alakú formánk, sodorjunk kis rudakat a tésztából (8-10 cm hosszú). Hajtsuk patkó alakúra, majd a sodrófával lapítsuk ki. A patkó végeit késsel egyenesítsük ki.
A lóheréhez pici alakú szívformákkal szúrtam ki a kekszeket.
Sütőpapírral bélelt tepsire 4-4 kicsi szívet rendeztem egymás mellé úgy, hogy lóhere alakot adjanak ki.
Kicsit lelapítottam őket, hogy összeragadjanak, majd ezeket is lekentem vékonyan olajjal.
Minden levélre tettem egy-egy tökmagot.
A malacokhoz kb. 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam 12 fejet.
A maradék tésztát átgyúrtam, kinyújtottam, és egy vastag filctoll kupakjával (előtte alaposan átmostam), kiszúrtam a malacok orrait (gyűszűvel is lehet).
Az orrokat belenyomkodtam a pofijukba, és mindegyik állatkának 2-2 borsszemből alakítottam ki a szemét.
Ekkor rátettem őket a sütőpapírral bélelt tepsire, és a maradék tésztából füleket nyomkodtam nekik.
A füleket jól belenyomtam a tésztába, hogy ne essenek le.
Ezeket is átkentem vékonyan olajjal.
Átlagosan 8-10 perc alatt megsültek.
Fontos, hogy egyáltalán ne égjenek meg a kekszek. A fehéren látszik a legjobban, hogy milyen haloványnak kell maradniuk.

Forrás: www.ritakonyhaja.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése