2012. december 19., szerda

Spekultaius- német karácsonyi keksz


Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- 20 dkg puha vaj
- 2 tojás
- 1 evőkanál sütőpor
- 1 kiskanál vaníliakivonat vagy egy csomag vaníliás cukor
- 25 dkg barna cukor
- egy csipet só
- 2 kiskanál őrölt fahéj, 2 kiskanál őrölt szegfűszeg, 2 kiskanál őrölt kardamom és egy csipetnyi fehér bors



Nálam annyi változott, hogy fűszer gyanánt mézeskalács fűszerkeverék került bele, meg némi gyömbérpor. Valamint nagyon kicsi tojások voltak itthon, nem állt össze tészta , így tettem bele egy löttyintésnyi tejet is.

Elkészítés:
A tésztát összegyúrtam, kinyújtottam vékonyra. A tetejét kicsit meglegóztam- duplóztam :-) , aztán kiszúrtam a kekszeket.

160-170 fokon, légkeveréssel kb. 15 perc alatt megsülnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése