2013. január 7., hétfő

Almás kekszek minden jóval


HOZZÁVALÓK (12-15 darab)
180 g rétes liszt
50 g kristálycukor
100 g szobahőmérsékletű teavaj
2 közepes méretű tojàs
3 teáskanál fahéj
1 alma
1 teáskanál vanília aroma

1 teáskanál sütöpor
dió, mogyoró, mandula ízlés szerint



Turmixgéppel először felhabosítottam a tojást a cukorral, majd hozzáadtam a vajat és a vanília aromát. Ha a vaj nem keveredik el homogénen, nem kell aggódni, a végére jó lesz. 150 g liszthez hozzáadtam a sütőport és a fahéjat, majd részletekben adagoltam a tojásos-cukros-vajas masszához.

Az almát megpucoltam és nagylyukú reszelőn lereszeltem, majd hozzákevertem a masszához. Végül a maradék 30 g lisztet is belekeverem. Már csak a dió, a mogyoró, mandula hiányzik kinek-kinek ízlése szerint. Nekem egy kb. 100 g-os csomagom volt.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra és a már jól bevált fagylaltos kanállal, a tepsibe adagoltam a masszát. Kb. 10-15 percig sütöttem, amíg el kezdett barnulni a kekszek oldala.
FIGYELEM :))) Itt is igaz, hogy kihűlve sokkal, de sokkal finomabb, mint forrón. Szóval türelem rózsát, jelen esetben, almás kekszet terem.


Forrás: maczkomuhely.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése