2013. január 29., kedd

Citromos-vörösáfonyás keksz

Hozzávalók: (kb 25 darabhoz)


12 dkg puha vaj
8 dkg cukor
15 dkg liszt
2 ek. búzadara
2 Meyer citrom lereszelt héja
2 ek. Meyer citromlé ( vagy 1-1 kanál citrom és mandarinlé, sima citromból elég a fele)
5 dkg aszalt vörösáfonya
negyed kk. só

A búzadarát elkevertem a citromlével, és hagytam állni. Kézi mixerrel 3 perc alatt habosra kevertem a vajat és a cukrot, belereszeltem a citromok héját, majd kanállal hozzákevertem a lisztet, a beáztatott búzadarát, sót és az áfonyát. A puha masszát kétfele osztottam, és 3 cm átmérőjű, kb 10 cm hosszú rudakat formáztam belőlük folpackba csavarva. 



2 óra hűtés után éles késsel jó fél centi vastag szeletekre vágtam a tésztát és 180 fokra melegített sütőben 12 perc alatt megsütöttem. ( Jó ujjnyi helyet kell hagyni a sütik között, mert megnőnek sütés közben.) Ha a korongok széle már pirulni kezd, akkor jó, bár puha még, de a tepsin kihűtve lesz tökéletes.


Forrás: piszke.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése