2013. január 23., szerda

Fügés fitnesz-kesz



Hozzávalók az eredeti recepthez:
15 dkg puha vaj
6 dkg barna cukor
6 dkg cukornak megfelelő édesítőszer (lehet folyékony is)
1 tojás
15 dkg zabpehely
10 dkg teljesőrlésű liszt
1 kávéskanál őrölt fahéj
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 csipet só
10 dkg tejcsokoládé, apróra vágva (elhagyható)
Előmelegítem a sütőt 175 fokra (gázsütőn 4-es fokozat), és szilikonlapot vagy sütőpapírt terítek egy nagy tepsire.

Összeállítom a tésztát. Egy nagy tálba kimérem a zabpelyhet, rá a lisztet, majd jöhet egy kis szódabikarbóna, egy csipet só és ízesítésnek egy kis fahéj is.

A vajat robotgéppel habosra keverem a kétféle cukorral, majd hozzádolgozom a tojást.

A csokit felaprítom, és a lisztes keverékhez szórom. Majd jöhet a száraz anyaghoz a cukros-tojásos keverék és az egészet fakanállal jól összedolgozom.

A tésztából diónyi adagokat teszek egymás mellé 5 centire az előkészített tepsire, majd ezeket nedves ujjal kicsit ellapítom. Egyszerre nem fér rá az összes tészta a tepsire, ezért miután megsütöttem az első adagot, elkészítem a többi tallért is.

A zabpelyhes tallérokat 10-12 perc alatt megsütöm a meleg sütőben. Amikor készen vannak, még puhák, de ahogy kihűlnek, megszilárdulnak és ropogósak lesznek.

Kb. 30 tallér lesz belőle.

Az én változatomban a 6 dkg cukornak megfelelő édesítőszer helyett is cukrot használtam, ráadásul a teljes kiőrlésű lisztet is simára cseréltem valamint csoki helyett aszalt füge került bele, mert természetesen pünkösdkor jutott eszembe hogy sütni akarok, és egy bolt sem volt nyitva. Mondjuk így kevésbé lett fitnesz, de szerencsére nem kell vigyáznom az alakomra.
Nem lett belőle 30 tallér, de nem is diónyi adagokat tettem egymás mellé, így 18 tallérom lett.
Ezt végre teszteltettem is,azt mondták ez olyan nem lehet abbahagyni típusú süti. Bátran ajánlom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése