2012. augusztus 21., kedd

Omlós diós keksz reformosan

Hozzávalók:

20 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg dió
25 dkg margarin
8 dkg xukor /nyírfacukor/
2 dkg friss gyömbér
csipet só

A diót a xukorral együtt beleraktam a késes aprítómba, és együtt ledaráltam. A lisztet átszitáltam, a fennmaradt korpát félreraktam /szitálás után legyen 20 dkg/.


A cukros diót összekevertem a liszttel, sóval , és a frissen reszelt gyömbérrel. A vajat nagylyukú reszelőn belereszeltem, majd az egészet összegyúrtam.
Folpackba csomagolva 2 órára a hűtőbe raktam. Közben a sütőt előmelegítettem 160 °C-ra, a tepsiket kibéleltem sütőpapírral. A tésztából egy kiskanál segítségével egyforma adagokat vettem el, a tenyerem közt először golyókat formáztam belőle, majd ellapítottam.
A kb. 6 cm átmérőjű korongokat a tepsire raktam,villával egy kicsit megnyomkodtam a tetejét, ettől lett rajta ilyen kis csíkos minta, majd nagyjából 15 perc alatt légkeveréssel készre sütöttem.
A sütési idő minden sütőnél más lehet, erre figyeljünk. Nem szabad túlsütni. Mikor kivesszük, még nagyon puhák lesznek, de így jó. Várjuk meg míg kihűl, majd óvatosan szedjük egy lapos tálcára.
Másnapra lesznek finom omlósak.

Megjegyzés: mivel a dió elég olajos, talán a 20 dkg vaj is elég lenne hozzá. Legközelebb megpróbálom így kevesebbel elkészíteni.

A lisztet nem muszáj átszitálni, úgy is felhasználhatjuk. A keksz természetesen elkészíthető finomliszt és cukor felhasználásával is.


Forrás: szemiramisz.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése