2012. október 17., szerda

Egy tányér gomb - tökmaglisztből, diabetikusan, gluténmentesen



Hozzávalók:
18 deka tökmagliszt
12 deka hideg vaj
12 deka xilit
1 tojás
2 csipet só
fél kiskanál szódabikarbóna
1 teáskanál vaníliaeszencia

Elkészítés:


A tálba szitált lisztbe belekevertem a xilitet, sót, szódabikarbónát, és elmorzsoltam a kockákra vágott hideg vajjal. 




Aztán beleütöttem a tojást, beleöntöttem a vaníliaeszenciát, meggyúrtam a tésztát, és fél órára hűtőbe kellett volna tenni, de ez nálam elmaradt, mert időre készültem menni valahová.
Így tehát jól belisztezett deszkán azonnal kinyújtottam 2-3 mm vastagságúra a szép sötétzöld színű tésztát. Eléggé szakadt, óvatosan kellett vele bánni.
Egy kb. 4 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggattam, majd egy kisebb átmérőjűvel belső kört nyomtam mindegyikre, megadva a gomb jellegét. Vastag szívószállal gomblyukakat nyomtam, én csak kettőt, hisz siettem, és kétlyukú gomb is van.
Sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra elhelyeztem őket, majd az időközben 200 fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 10 perc alatt megsütöttem, kivettem a sütőből.

A tepsiben hagytam kihűlni - közben el kellett mennem otthonról. Mire kihűltek, kissé megkérgesedtek, de belül finom puhák maradtak. A színük sötét barnára változott (bár az én fotóimon nyersen se látszottak zöldnek). Megkóstoltam, és elégedett voltam vele. Nem túl édes, és bár a tökmaglisztnek enyhén kesernyés az íze, én (mi) szeretjük, már hozzászoktunk. Aki először eszik ilyet, annak nem biztos, hogy ízleni fog.
Az enyémek nem lettek olyan szépek, mint az eredeti, hiányzott a tésztának a pihentetés.Köszönöm Móninak a receptet. Reformkeksz, ötletes kivitelű, gyors, könnyű...
Ilyet máskor is sütök!
***********************************************************************

Nos, a "máskor" máris eljött, a következő napon.Egyrészt, mert sikere volt gyerekeknél felnőtteknél egyaránt (vittem kóstolásra a fiamékhoz, és nagyon bevált), másrészt, mert cukorbeteg barátokhoz készültem éppen, és hogy ne menjek üres kézzel, máris megismételtem. Gondoltam, hogy az unokáknak érdekes lesz, a felnőtteknek meg hasznos.
Most rászántam a pihentetési időt, meg a gombokra is négy lyukat "fúrtam". Mégis eléggé morzsalékos lett a tésztája. Azóta már utánanéztem, és az Élettár tökmaglisztről szóló ismertetőjében olvastam, hogy " Ha péksüteményekhez használjuk, a receptben szereplő tojásmennyiséghez adjunk még egy tojást, különben gluténmentessége miatt erősen morzsálódik, ha kizárólag tökmaglisztet használunk.Azt hiszem, a következő alkalommal megszívlelem ezt a jó tanácsot.

Forrás: tortafuggo.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése