2012. október 1., hétfő

Áfonyás-márványsajtos keksz dióba forgatva: keksz extravaganza


Hozzávalók (kb. 24-26 kekszhez):

- 20 dkg liszt
- 7,5 dkg rizsliszt (helyette használhatunk sima lisztet is, viszont a rizsliszttől még omlósabb lesz a kekszünk!)
- 13-15 dkg márványsajt (nekem most csak 13 dkg volt)
- 125 ml vaj (és nem margarin! Ha teljesen felolvasztottuk a vajat, hagyjuk jól kihűlni, mert akkor könnyebb vele dolgozni)
- 2-3 púpos ek porcukor (nálam csak 2)
- 1 dl-nyi apróra vágott, aszalt, vörös áfonya
- 0,5 mk só
- 1 maréknyi durvára vágott dió (ebben forgatjuk meg a kekszet)
- friss rozmaring levelek a díszítéshez
- sütőpapír, v. follpack a hűtéshez

1. Egy tálban összekevertem a száraz hozzávalókat (lisztek+cukor+só+áfonya).

2. Egy másik tálban habverővel jól eldolgoztam a vajat a márványsajttal, majd ehhez a masszához kevertema száraz hozzávalókat, gyors mozdulatokkal összegyúrtam. 5 cm átmérőjű hengerré formáztam.

3. Kiterítettem egy darab sütőpapírt, rászórtam a durvára vágott diót, majd meghempergettem benne a henger alakú tésztát. Becsomagoltam a papírba, mint egy szaloncukrot és betettem a hűtőbe jól lehűlni. (Fél óra múlva kivettem és formáztam még a hengert, hogy szabályos kör alakú legyen, ne lapuljon el az alja.)

4. Sütés előtt kivettem a hűtőből, és nem egészen 1 cm vastagságúra felszeleteltem. Díszítésként friss rozmaring levelet nyomtam a kekszekbe, sűtőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, és 160-170 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöttem.

Aki szereti a rozmaring karakteres ízét, a tésztába is dolgozhat egy keveset. Elronthatatlan keksz, amit akár ajándékba is adhatunk. (Én barna sütőpapírba csomagolnám!)

Forrás: wannabechef.eu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése