2012. november 21., szerda

Narancsos-zabpelyhes keksz

Hozzávalók, 30 db kekszhez:

15 dkg zabpehely (én aprószeműt használtam)
10 dkg liszt
2 evőkanál kakaópor
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 teáskanál sütőpor
15 dkg vaj
4 evőkanál barnacukor
2 evőkanál fahéjas porcukor
1 tojás
10 dkg kandírozott narancshéj
Nem cicóztam, mindent beleraktam egy nagy tálba, először abban morzsolgattam, aztán gyúródeszkán jól átdögönyöztem a keveréket, a folyamat végén egy jól formázható, kissé ragacsos tésztát kell kapni. Diónyi gombócokat formáztam belőle, kilapítottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. 180 fokon kb. 12 percet kellett sülniük, ekkor az alja már szép barna, a teteje még puha, mert ha átsül, kemény lesz, mint a kő... Ezt is hagyni kell teljesen kihűlni mielőtt felszeded, hogy ne törjön el. Egy jó kis tejeskávé mellé ideális társ :)

Forrás: kellegyrecept.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése