2012. június 15., péntek

Csokoládés-mogyoróvajas keksz



1¾ bögre fehérliszt
2 tk szódabikarbóna
1 tk só
220 g puha vaj
1 bögre világos nádcukor
1 bögre lágy, sötét nádcukor
2 tojás
egy vaníliarúd belseje
1 bögre mogyoróvaj
170 g jó minőségű tejcsoki*



(*én jobban szeretek sütéshez étcsokit használni de ebben az esetben mindenképpen érdemes a tejcsokoládéhoz ragaszkodni, az sokkal jobban összesimul ízben a mogyoróvajjal)

Egy nagyobb tálban összekevertem a lisztet, a szódabikarbónát és a sót.

Egy másikban pedig habosra kevertem a vajat a kétféle cukorral. A tojásokat egyenként beleütöttem, majd a végén a mogyoróvajat és a vaníliát is hozzáadtam.

A lisztes keveréket apránként adagolva a mogyoróvajashoz kevertem, és a végén az apróra vágott csokit is beleszórtam. Folpackkal letakarva néhány órára a hűtőbe tettem pihenni.

Majd előmelegítettem a sütőt 190 ºC-ra és két nagyobb tepsibe sütőpapírt szabtam.

A kekszmasszából evőkanálnyi adagokat raktam a tepsikbe (ekkor még cukorral is meg kellett volna szórni, na ezt elfelejtettem) és 10-12 perc alatt készre sütöttem.

Forrás: www.sajtkukac.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése