2014. július 11., péntek

Kókuszkrémes csokis keksz



Hozzávalók:

csokis tészta
18 dkg liszt
8 dkg puha vaj
12 dkg porcukor
6 dkg olvasztott 65 %-os csoki
1 tojás
1 kk vaníliakivonat
1 kk sütőpor
csipet só



kókuszos massza

10 dkg mascarpone
8 dkg kókuszreszelék
kb. 6 dkg durvára vágott dió
4 ek. porcukor
1 kk vaníliakivonat


A csokis tésztához a tojást a porcukorral habosra kevertem, aztán a vajjal is jó levegősre.Közben a csokit gőz fölött megolvasztottam, ezt is hozzáadtam a vaníliakivonattal együtt. Lisztben elegyítettem a sütőport, sót és és beledolgoztam a csokis masszába.

A kókuszos résszel nem sokat faxniztam, ahhoz gép sem kell, egy edényben a hozzávalókat kanállal összekevertem.

A recept itt hűtést ajánl, én úgy láttam, hogy nem lesz gond az összeállítással anélkül sem, úgyhogy Sarj gondos irányítása mellett (anya, ugye marad a kókuszos krémből?… anya, nem kell bele szerintem annyi !) egy folpackon kb, 30*15 cm-es téglalapot nyújtottam a csokis tésztából. Ennek a közepére került a rúddá formázott kókuszkrém, amire szépen felhajtottam a tészta széleit és az egészet becsomagoltam a fóliába.

Állhatott volna akár egy napot is hűtőben, de nekem muszáj volt hamarabb feldolgozni, az élénk érdeklődésre való tekintettel.

Igazság szerint én is élénken érdeklődtem, mert izgatott, hogy fog kinézni, ha felszeletelem.

Úgyhogy három óra múlva előszedtem és nagyon éles késsel 4-5 mm-es korongokra vágtam. Viszonylag könnyen szeletelhető, de érdemes megfenni a kést előtte.

A korongokat sütőpapíros tepsin 180 fokon 10 percig sütöttem.

Kicsit tartottam a mascarpone miatt a hosszabb tárolástól, de 3 nap múlva sem volt semmi baja annak a pár darabnak, amit sikerült az ellenséges erők karmaiból kimentenem.


Forrás: www.vagottvegyes.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése