2013. március 15., péntek

Barackos-szezámos cookies

Hozzávalók:

2 rúd vagy 22 dkg vaj/margarin
1/2 csésze cukor
1 tk mandula kivonat
2 csésze liszt
1/2 tk sütőpor
csipet só
1/3 csésze szezám mag
barack/eper/málna lekvár


A vajat és cukrot habosra keverjük, hozzáadjuk a mandula kivonatot. A lisztet, sót, sütőport elkeverjük, majd hozzáadjuk a vajas masszához, és jól kikavarjuk. (Én adtam még egy kevés lisztet hozzá, mert túlságosan puhának találtam a tésztát.)Fél teáskanálnyi adagokat kanalaztam a tenyerembe, ezekből 2,5-3 cm átmérőjű golyókat formáztam, amiket szezám magba hempergettem és tepsibe raktam, egymástól kb. 4 cm-re, (mert a golyók sülés közben kissé el fognak terülni).

Egy fakanál nyelével kisebb lyukat szúrtam minden golyó közepébe, ebbe töltögettem a barack lekvárt. 200 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt sütöttem őket, amíg enyhén kezdtek barnulni.

A képeken is látszik, a fele adaghoz hozzáadtam 1 k kakaót. A Drágám elég szkeptikus volt a szezám mag miatt, ezért kipróbáltam a kókuszba hempergetést, lekvár nélkül. Így is nagyon finom lett. Könnyű, nagyon hamar elkészíthető, porhanyós kis süti.


Forrás: jadekonyha.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése