2014. március 10., hétfő

Kakaókrémes teljes kiőrlésű keksz



Hozzávalók:

40 deka tk liszt
20 deka cukor
2 tojás
2 ek sötét kakaó
1 vaníliás cukor
1 sütőpor
25 dkg margarin

A töltelékhez:

10 dkg vaj,
10 dks cukor,
1 evőkanál sötét kakaó




A száraz hozzávalókat egy tálban összekevertem, hozzáadtam a 2 tojást, összedolgoztam, és végül hozzáadtam a margarint. Alaposan összegyúrtam. Jó zsíros tésztát kaptam amit lisztezett nyújtófelületre kinyújtottam. 5 cm-es az átmérőjű formával kiszaggattam. Előmelegített sütőben, lassú tűznél 15 - 20 percig sütöttem. Amikor kihűlt, elkészítettem a krémet: a vajat jól kikavartam a cukorral és a kakaóval. Ezután megkentem a kekszeket és összeragasztottam. Nagyon finom lett.

Lezárható műanyag dobozba tettem, a dobozt pedig a hűtőszekrénybe. Szeretem ezt a fajta kekszet, mert sokáig eláll, vagyis elállna (nagy keletje van, ezért nem jut oda soha, hogy sokáig elálljon).

Forrás: gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése