2014. május 14., szerda

Ragacsos nagyon csokis keksz

Hozzávalók a tésztához 
/15 db összeragasztott süti készült ebből/:
200g étcsoki
50g vaj
2 ek kakaó
2 egész tojás
100g kristálycukor
100g liszt
1 tk sütőpor
csipet só

Krémhez:
100g tejcsoki
50g vaj
fél narancs leve

Tésztához az étcsokit és a vajat vízgőz felett megolvasztottam, hozzáadtam a kakaót, jól eldolgoztam és hagytam kicsit hűlni. /Mikróban is lehet olvasztani, de akkor óvatosabban, sűrűn ránézve, kevergetve célszerű ezt űzni./

2 egész tojást a cukorral és a csipet sóval a robotgépem legnagyobb fokozatán kb 7 percig vertem, majd kanalanként hozzákevertem a sütőporos lisztet. Gép dolgozott tovább, én pedig hozzáöntöttem a csokis vajat is. Még pár perc kavar, és kész is van a tészta.

2 teáskanál segítségével, sütőpapírral ellátott tepsire pakoltam kis, diónyi gombócokat. / Egyik kanállal kimértem, másik segítségével próbáltam a papírra gömbölyíteni./ Kicsit ragad, nyúlik a tészta, de megsülve szépen kigömbölyödnek.

Előmelegített, nem légkeveréses sütőben, 180 fokon 10-12 perc alatt sülnek meg. A tetejük gyönyörűen berepedezik. Ez nem egy kemény kekszes süti, hanem kicsit ragacsos, puhább, de mégsem omlós fajta. Nekem ezek a kedvenceim!

A krémhez megolvasztottam a tejcsokit, hozzákevertem a vajat, rányomtam a fél narancs levét. Jól eldolgoztam, és kitettem a hűvösre. Mikor sűrű krém állagú lett, megkentem vele a sütiket. Ha valaki jobban szereti az étcsoki ízét a krémben, természetesen használható az is.


Forrás: falusilibak.cafeblog.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése