2014. augusztus 26., kedd

Diétás, egészséges mézes puszedli











Hozzávalók:

0,5 kg liszt (2/3 alacsony szénhidrát tartalmú zéró liszt,1/3 finomliszt)
17 dkg cukornak megfelelő édesítő (lehet kevesebb is, ki mennyire szereti édesen)
1 evőkanál szódabikarbóna
Mézeskalács fűszerkeverék (házilag is készíthető)
1 tojás + 1 sárgája
200 ml agave szirup (méz helyett)
100gramm margarin

A hozzávalókat összegyúrjuk, majd a tenyerünkkel golyókat formázunk, kicsit meglapítjuk őket és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük.

Nekem nem volt itthon mézeskalács fűszerkeverék, de nagyon egyszerű helyettesíteni, fahéj, őrölt szegfűszeg, pici szerecsendió keverékével. Az agave szirupot nagyon szeretem, általában méz helyett mindenhez használom. Alacsony a glikémiás indexe, így nem fog a vércukorszinted először az egekbe szökni, majd a padlóra zuhanni, ezzel éhségrohamot generálva falásra kényszeríteni. Természetesen jó minőségű akácmézzel is készítheted, ugyanilyen arányban add hozzá a megolvasztott mézet.

Teljes kiőrlésű liszttel készítve más lesz a színe a gombócoknak, de isteni finomak úgy is. Ami külön öröm, hogy nem kell dobozban tartani napokig, hogy megpuhuljon, mert rögtön puha mézes puszedlit kapunk.

A sütőt melegítsd elő 180 fokra, és figyelj, mert 8-10 perc alatt megsülnek a puszedlik.
Nem vontam be őket cukormázzal, semmiképpen sem akartam elrontani az egészséges mézes puszedlit egy nagy adag cukorral, viszont kakaópor, édesítő és margarin keverékéből vízgőz felett csoki mázat készítettem, és a kész diétás mézes puszedliket ezzel végigfolyattam. Nagyon szépségesek lettek, és finomak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése