2014. augusztus 15., péntek

Kakaós marcipános keksz aszalt sárgabarackkal

Hozzávalók

30 dkg liszt
20 dkg marcipán (puha)
2 evőkanál kakaó
2 evőkanál cukor
2 t.k. sütőpor
10 dkg vaj
2 tojás
1 dl joghurt
3 evőkanál aprított aszalt sárgabarack
1 db keserű mandula
8 dkg olvasztott fehér csokoládé

Elkészítés

A lisztet, kakaót és sütőport elkevertem egy tálban.
A marcipánt, joghurtot, tojásokat, vajat és a cukrot egy késes aprítógépben összedolgoztam. Ez egy kicsit maszatolós, de pár perc alatt szépen elkeverednek. Ezek után a lisztes keveréket apránként hozzáadtam.
1 keserű mandulát belereszeltem, hogy fokozzam a marcipán ízét.



A sárgabarackokat késsel apróra vágtam és a masszához kevertem, de ezt már egy szilikon lapra kiborítva kézzel lazán beledolgoztam.
Nyugodtan lehet diót, mogyorót, mandulát a tésztához adni, nekem nem volt kedvem megtörögetni.
2 nagy gáztepsit sütőpapírral kibéleltem.
A masszából kis gombócokat formáztam a kezemmel és ezeket a tepsire pakoltam, majd egy pohár talpával lelapítottam őket.
170 fokra előmelegített sütőben 13 perc alatt készre sütöttem.
A tepsin hagytam kihűlni őket, majd olvasztottam fehér csokoládét és egy szilikon keverő segítségével rácsorgattam a sütikre.
Nekem 23 db. kekszem lett, de lehet kisebbekre formázni, mert alaposan megdagadnak sütés közben, akkor 30 db. simán kijön ebből a mennyiségből.


Forrás: csaak.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése