2014. február 11., kedd

Aszaltbarackos, zabpelyhes keksz

Hozzávalók:
-13 dkg zabpehely
-12 dkg liszt (lehet tk. is, nálam most finomliszt)
-1 teáskanál sütőpor
-1 egész tojás
-1 kk. fahéj
-15 dkg hideg vaj kockákra vágva
-12 dkg barnacukor
-1 csipet só
-10 dkg aszaltbarack apróra vágva, teában megáztatva

A zabpelyhet előre megpirítottam teflon serpenyőben, csak úgy, szárazon. Kihűtöttem.
Lehet kézzel is gyurmicolni, de a robotgéppel 1 perc alatt egynemű masszát kapunk, szóval úgy gyorsabb. Én most a gépet használtam-mindent belepakoltam, a vajat kis darabokra vágva. Az aszalt barack kimaradt, az közben egy fél pohár gyümölcsteában ázott apró darabokra vágva.


Mikor morzsás, de viszonylag homogén lett a massza, akkor kézzel dolgoztam tovább - belegyúrtam az alaposan lecsepegtetett barackot is. A tésztagombócot kb. 20-22 részre osztottam.

A sütőlemezre sütőpapírt tettem, a kis gombócokat egymástól távol helyeztem el.
(2 tepsi kell mindenképpen, 1-re ha jól emlékszem nem fért több, mint 3x4 darab keksz.)
A gombócokat vízbe mártott kanállal lapítottam kör alakúra, mégpedig nem túl vékonyra, kb. 7-8 mm vastag lehetett.
Én légkeverésen sütöttem 150 fokon, aki nem ezzel süt, az számoljon 175 fokot. Így kb. 11-13 perc alatt sül szép aranyszínűre, nem kell, hogy megbarnuljon, az sem baj, ha nem kemény, mikor kivesszük a sütőből.

Emlékezetem szerint tehát nagyjából 20-22 db kis tenyérnyi cookie lett ebből a mennyiségből.
Dobozban napokig is eláll, ma épp 4 napos volt az utolsóként elmentett darab: puha, a baracktól még mindig picit szaftos maradt. Mondjuk ez nem akkora menyiség, ami ránk száradna, szerintem ettől nem kell félni.
Jó étvágyat!


Forrás: zamatesillat.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése