2014. február 3., hétfő

Kandírozott cseresznyés szuper omlós kekszek

Hozzávalók:

20 dkg vaj
12 dkg porcukor
1 tojás
2 ek. tej
35 dkg liszt
1 tk szódabikarbóna
1 kk őrölt szegfűszeg
1 rúd vanília
10 dkg kandírozott cseresznye

a tetejére:

1 tojásfehérje
2 ek nádcukor


(Húsvéti keksz tojásokhoz: sok-sok porcukor, kevés tojásfehérje:), cukorvirágok)

A vajat keverjük habosra a cukorral, tojással és tejjel. A liszteben keverjük el a szódabikarbónát és a szegfűszeget és keverjük a vajas masszához és keverjük bele az apróra vágott kandírozott cseresznyét is. Diónyi gömböket csippentsünk le a tésztából és sütőpapírral borított tepsire sorakoztassuk őket, mindegyiket egy kicsit nyomkodjuk laposabbra. Előmelegített sütőben 10 percig elősütjük, majd kivesszük a sütőből a tetejét kenjük meg a tojásfehérjével és szórjuk meg a cukorral. Tegyük vissza a sütőbe meg 6-8 percre, hogy egy kis színt kapjon a kekszike. Rácson hűtjük, 30 darab kekszem lett. A tojások esetében a tésztát kinyújtottam kicsit és tojás formára alakítottam a kekszeket 15 percig sütöttem őket, majd bevontam őket mázzal és megszórtam cukor virágokkal.

A recept a Magya Konyha 2009. Áprilisi számában találtam és picit másképp Áfonyás korongok néven fut.

Forrás: izlesszindroma.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése