2014. február 21., péntek

Petra-keksz (birsalmasajttal és zabpehellyel)



Hozzávalók:

18dkg margarin
10dkg cukor
1 tojás
16dkg liszt
24dkg zabpehely
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál szódabikarbóna
10dkg darabolt csoki
10dkg aprított dió, vagy mandula
12 dkg birsalmasajt kis kockákra vágva

5dkg mazsola






A lisztet összekevertem a szódabikarbónával, zabpehellyel és a fahéjjal. A margarint habosra kevertem a cukorral és a tojással, majd kanalanként hozzádolgoztam a szárazanyagokat. Így egy lágy, kissé ragadós tésztát kaptam. Hozzádolgoztam még a csokit, diót, mazsolát és a kockákra vágott birsalmasajt felét.

Sütőpapírral borított lemezre nedves kézzel dió nagyságú golyókat formáztam. Ezeket kiskanállal kissé ellapítottam, a közepükbe az ujjammal mélyedést nyomtam és mindegyikbe egy kocka birsalmasajtot tettem.

180 fokos sütőben 12 perc alatt készre sütöttem őket.

Ebből a mennyiségből ~28 db, gyermektenyér nagyságú kekszet tudtunk sütni, amelyek rendkívül gyorsan el is tűnnek! :)

Forrás: teller-cake.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése