2013. november 19., kedd

Kávés-mandulás cookie

Hozzávalók:
(kb 25 darabhoz)

22.5 dkg étcsokoládé (min. 60% kakaótartalommal)
2 egész tojás
15 dkg cukor
3 dkg vaj, olvasztva
2 kk nescafé, forró vízben feloldva
3,5 dkg liszt
1 kk sütőpor
5 dkg durvára vágott mandula vagy mogyoró
csipet só


Elkészítés:

A csokoládét felszeleteljük és vízgőz fölött kíméletesen megolvasztjuk. Közben a 2 tojást elektromos habverővel fehéredésig keverjük a cukorral. (Bevallom, nekem kicsit misztikus ez a fehéredésig kifejezés, akármeddig vertem még cukrot tojással, fehér sosem lett...így úgy döntöttem, hogy ez amolyan költői gasztro kifejezés lehet és nem kell szó szerint venni...) Hozzáadjuk az olvasztott csokoládét, az olvasztott vajat, a forró vízben feloldott neszkávét, és simára keverjük.

Külön edénybe szitáljuk a lisztet, sütőport, sót, hozzáadjuk a durvára vágott mogyorót vagy mandulát.
A lisztes keveréket lazán összeforgatjuk a csokis masszával, nem kell túlkeverni, csak épphogy, mint a muffin esetében. 20 percre a hűtőbe tesszük pihenni.
A sütőt előmelegítjük 170 C-ra (gázsütőnél 3-as fokozat) és egy nagy tepsi (vagy sütőlap) aljára sütőpapírt fektetünk.

A csokis masszából 2 púpozott teáskanálnyi kupacokat kanalazunk a tepsire, úgy, hogy a kupacok között legalább 4-5 cm hely maradjon, mivel sütés közben szétterülnek. Nedves kézzel lapos koronggá nyomogatjuk őket. (Ezt a lépést én megspóroltam, mert enélkül is szétlapul, és én kifejezetten szeretem, ha ezek a házi kekszek rusztikusra, kicsit formátlanra sülnek.)
A sütiket 2 adagban kell sütni, amíg az első adag sül, addig a masszát visszatesszük a hűtőbe. PONTOSAN 11 PERCIG SÜTJÜK!!!
ekkor úgy tűnik, mintha még nem lenne kész, de ez így jó, nem szabad túlsütni, mert kiszárad. Miközben hűl, még szilárdul."

Ez a 11 perc vér komoly!!! Betartottam és TÉNYLEG tökéletes lett az állaga a sütikéknek, eleinte még szinte folyt, aztán 5-10 perc pihentetés múlva, kellemes brownie-s állaga volt belül, de megszilárdult kívül. Nagyon fincsi!!!

Forrás: 3no1konyha.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése