2013. november 29., péntek

Mandarinos kekszlap

Hozzávalók:
2 nagy clementin mandarin leve
1 cm friss gyömbér
1 tk őrölt kardamom
1/4 tk őrölt szegfűbors
csipet sáfrány(os szeklice nálam)
1 kupak vaníliaesszencia (az abszolutos üvegé, amiben van)
3 dkg vaj
10 dkg porcukor (8 kellett volna, de ennyivel többet daráltam)
1 tojásfehérje
12 dkg liszt (palacsintatésztánál sűrűbb állag elérése a kívánatos)
1/4 tk szódabikarbóna

A mandarinok levét a lereszelt gyömbérrel, a sáfrányos szeklicével, a vaníliával és a kismozsárban összetört kardamommmal, szegfűborssal egyetemben összeforraltam. gyöngyözve forralni pár percig volt az instrukció, ez nálam 1es fokozat. ebbe a löttybe tettem a vajat és kivittem az erkélyre hűlni
amikor normalizálódott a hője, kanalanként beleadagoltam a liszt-cukor-szódabikarbóna keveréket. (fakanállal kevertem össze, az adagolókanál nem vált be.) végül hozzákevertem a kicsit felvert tojásfehérjét.
Nagy tepsi, sütőpapír, 6 cm-es karikák. egy kis ek.nyi mennyiségből lett egy keksz. 4×4 ment a tepsibe, de sülés közben szétlapultak, összefolytak, legközelebb 3×3 lesz, nagy térközökkel. 180 fok, sima sütés. előírás szerint 5 perc, amikor a széle barnulni kezd, oké. én még toltam rá kicsit, de néztem folyamatosan. (a 2. adag jóval tovább sült, egyrészt barnább lett, másrészt nagyon kemény.)


Forrás: www.eztettem.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése