2013. július 26., péntek

Gluténmentes fűszeres keksz

Hozzávalók:
10 dkg barna rizsliszt
méz vagy xilit (eredeti recept szerint 5 dkg porcukor)
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 csipet só
1 biocitrom reszelt héja (ezt kihagytam)
3 evőkanál víz
1 mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék (vagy őrölt fahéj és szegfűszeg)
5 dkg vaj vagy kókuszzsír
tetejére őrölt dió (elhagyható)

Elkészítése:
Összekeverjük a hozzávalókat.
Ragadós masszát kapunk ezért vizes kézzel apró golyókat formázunk.
Sütőpapírra helyezzük és villával megnyomkodjuk a tetejét.
Őrölt dióval megszórhatjuk a tetejét
Forró sütőben ropogósra sütjük. (Vigyázz hamar megéghet az alja!)

Én az első adagot vajjal készítettem, 2 evőkanál mézzel, forró sütőben majdnem megégettem. Nagyon megdagadtak a kekszek. Egy omlós, morzsálós puha keksz lett az eredmény. Célszerű kihülés után kivenni a tepsiből, széteshet..

Második adag kókuszolajjal készült, 1 evőkanál mézzel, és jelentősen visszavettem a hőfokból. Lassabban sült, alig nőttek meg, a villa nyomai jól láthatóak (az 1. variációnál semmi nyoma) kemény, ropogós végeredmény lett. Szerintem a kettő között kell ideálisnak lennie, majd kitapasztalom a pont jó hőfokot.

Családomnak egyik variáció ellen sem volt kifogása, mind elfogyott. Egy adag kb. 20-25 pici kekszre elég.

Jó étvágyat kívánok!

Forrás: antalvali.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése