2013. július 16., kedd

Teasütemény - rooibos keksz

Hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 tojás sárgája
1 dl tejszín
6 filter vaníliás rooibos tea

A tejszínt felforraltam és leforráztam vele a filterből kiszórt teát. 5 perc állás után - picit meg is nyomkodva a teafüvet -leszűrtem.
Késes robotgépben a hideg vajat és a lisztet morzsás állagúra kevertem, hozzáadtam a cukrot és a tojás sárgáját, és a teás tejszínt. Puha, lágy tésztát kaptam, amit két folpack réteg között kilapítva egy órára a hűtőbe tettem.A hűtőből kivéve 2 mm vastag (vagyis vékony ) lappá nyújtottam a folpack között, és kiszaggattam. (Gyorsan kell dolgozni, lehet felezni is a tésztát, és amíg az egyik felével elkészülünk, a másik a hűtőben várakozik.)

160 fokos sütőben kb 20 perc alatt sültek készre, ekkor még egész puhák a kekszek, és a sütőlapon kell kihűlniük is, így lesznek tökéletesek.


Forrás: piszke.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése