2014. január 30., csütörtök

Amarant kekszek - kétféle recept!



Hozzávalók (alap)

200 g vaj
150 g gyümölcs cukor
1 tojás
1 tojás sárgája
60 g fehér tönköly liszt
50 g barna rizsliszt





Étcsokis narancsos amarant keksz (15 db)
70 g puffasztott amaránt
50 g étcsokoládé (70%-os)
1 ek cukrozatlan kakaópor
1 kezeletlen narancs héja (a szicíliai szállítmányból :)
1 ek narancslekvár

Kókuszos aszalt gyümölcsös amarant keksz (15 db)
60 g puffasztott amaránt
50 g kókusz reszelék
50 g aszalt gyümölcs (kandírozott mangó, áfonya, gyömbér)
1 kk gyömbérpor

A lágy vajat habosra kevertem a a gyümölcs cukorral, majd hozzáadtam a tojást és a tojássárgát is. Ennél a pontnál én két tálba elosztottam a mennyiséget. Az egyikben hozzá adtam az apróra vágott csokit, kakaóport, narancs lekvárt és héjat, utána elkevertem benne a liszteket és az amarántot. A másik adaghoz, pedig az aprított aszalványokat, a kókuszreszeléket, gyömbérport, majd a liszteket és szintén az amarántot. Az összekeverésnél kézzel átgyúrogattam a masszát, hogy szépen összeálljon. Mindként tésztát fél órára betettem a hűtőbe és közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Aztán golyókat gombolygattam belőlük, majd keksz formára lapogattam. Sütőpapírral borított tepsire rakosgattam és 8-10 perc sütöttem meg a kekszeket.


Forrás: izlesszindroma.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése