2014. január 7., kedd

Babakeksz-mamakeksz

Hozzávalók a babakekszhez:

25 dkg liszt
2 db alma
2 evőkanál olaj

a feljavításhoz:
szódabikarbóna, 
zabpehely, 
aszalt gyümölcs/
csokidarabok/
dió/
mogyoró, fahéj

Az almákat meghámoztam, darabokra vágtam és megpároltam (mikróban néhány perc alatt). Botturmix segítségével pürésítettem, hozzáadtam az olajat, majd belekevertem a lisztet. Eddig kézzel gyúrtam össze a tésztát, most annyit változtattam, hogy a kézi habverőgép dagasztóspiráljaival dolgoztam össze. 

A lisztet fokozatosan adtam hozzá és hagytam, hogy a gép jól összegyúrja. Így sokkal jobb állagú lett a tészta, könnyű volt dolgozni vele, nem nyúlt és ragadt annyira, mint amikor kézzel csináltam.

Pici golyókat formáztam belőle, ezeket kilapítottam és 200 fokos sütőben kb. 10-15 perc alatt megsütöttem, ezek a kisebb korongok a képen. Ezekből egyszerre 8-10 darabnál nem sütök többet, mert tényleg nagyon kevés fogy és inkább legyen mindig friss.

A maradék tésztába belegyúrtam kb. két marék zabpelyhet, egy kevés apróra vágott csokidarabkát, egy fél teáskanál fahéjat és egy teáskanál szódabikarbónát. Ebből is golyókat formáztam, kilapítottam és a még forró sütőbe tettem. Kb. 15 perc alatt sült készre. Ez a keksz sokkal jobb lett, mint az eddigiek, azok nem kicsit "nyögvenyelősek" lettek, ez viszont igazán ízlett! Talán a zabpehely lehetett volna még egy kicsit több, akkor ropogósabb lenne.

Persze neki lehet állni egy almából is a babakeksznek, de nekünk még az is túl sok egyszerre, akkor viszont a maradék túl kevés a "felnőtt kekszhez", úgyhogy a mennyiségeken ezért nem változtattam.

Forrás: gyzsuzska.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése