2014. január 20., hétfő

Áfonyás fehér-csokis keksz Kathryn Metz után szabadon

Hozzávalók:

200 g liszt
1,5 tk szódabikarbóna
1/2 teáskanál só
1 +1/2 teáskanál fahéj
115 dkg puha vaj (esetleg margarin, de a kekszekhez jobb a vaj )
2 dkg barna nádcukor
6 dkg kristálycukor
2 dkg méz
2 egész tojás
1 evőkanál vanília eszencia
15 dkg zabpehely
20 dkg aszalt áfonya
10 dkg fehér csokoládé
5 dkg étcsokoládé
(ízlés szerint tehetünk bele kókuszt diót mazsolát és sós mogyorót is)


A puha vajat habosra kevertem majd hozzáadtam a cukrot a mézet a vaníliát végül a tojásokat is. Alaposan kikevertem a géppel. A lisztet, sót, szódabikarbónát, fahéjat alaposan összekevertem és hozzáadtam a tojásos masszához. Ekkor már csak fakanállal kevertem. Végül bele került az apróra vágott csokoládé és az áfonya is. Ilyenkor a fakanál sem bír a masszával, tehát kézzel kell összedolgozni. Nem szabad viszont sokat gyúrni, mert a vaj megolvad a kéz melegétől és sokkal rosszabb lesz az állaga.
Két adagra osztottam és szilikonos sütőpapírba tekerve két hengert készítettem belőlük. A hengerek átmérője 4-5 cm volt, lehetne kicsit kisebb is. A hengereket betettem egy órára a hűtőbe, hogy könnyebben lehessen porciózni. Mivel sütöttem zsemléket is, így vártak vagy másfél órát a hidegben. Végül a hengereket 1 cm vastag szeletekre vágtam egy éles késsel, kézzel kicsit utána igazítottam az alakjuknak, mivel a darabos hozzávalók miatt nem minden szelet maradt szép. Sütőpapírral kibélelt tepsiben mentek a sütőbe és 175 fokon sültek 10 percet. Amikor kész, akkor forrón még puha a teteje, de nem szabad tovább sütni, mert kihűlve kissé keményedik.


Forrás: lacitromkonyha.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése