2014. június 16., hétfő

Kölesropogós keksz- gluténmentesen



Hozzávalók:

7,5 dkg margarin (Ráma)
1 dl kölespehely (Natura instant kölespehely - gluténmentes)
1 dl gluténmentes liszt (Naturbit)
pici só
1 dl barna cukor
2 evk méz
1/2 kk mézeskalács fűszer
1/2 kk sütőpor




A margarint megolvasztottam, belekevertem a cukrot és a mézet és addig kevergettem, míg a cukor valamennyire elolvadt. 
Addig kimértem a többi hozzávalót egy tálba és összekevertem. Hozzáöntöttem a margarinos-mézes keveréket és jól eldolgoztam. Egy ragacsos, összeálló, de némileg folyékony masszát kell kapni. Sütőpapíros tepsire adagoltam, de jó nagy (kb. 6-7 cm) távolságot hagyni kell, mert még terül, bár mikor beletettem is szétterült, sütés közben azonban lukacsosodik és még terül. 170 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 8 percet sütöttem. Figyelni kell, hogy ne égjen meg, mikor a közepe már lukacsosodik (pici lukacskák lesznek a keksz textúrájába, a zabropogósnál ilyen nincs, de ennél a könnyű kölespehelynél a tészta így viselkedik) ki is lehet venni. Hagyni kell kihűlni, utána nagyon ropogós és kicsit törékeny. Nekem összefolyt a massza, úgyhogy késsel adtam neki határokat, de az ízéből semmit nem vont le ez a tény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése