2013. december 6., péntek

Mandulás-áfonyás keksz



Hozzávalók: (60-70 db)
60 dkg liszt (fele rétes, fele finom)
40 dkg vaj
15 dkg lágy nádcukor
csipet só
1 tojás
1 tojássárgája1 kávéskanál mandula aroma
10 dkg vágott mandula
10 dkg aszalt áfonya



A mandulát kicsit tovább aprítottam egy éles késsel és egy nagyobbacska tálcára szórtam.
A lisztbe belekockáztam a vajat és a robotgép dagasztóspiráljával összedolgoztam. Hozzáadtam a cukrot, a sót, aromát, a tojásokat és tovább kevertem, amíg már-már összeállt. Ekkor beleszórtam az áfonyát és kézzel összegyúrtam a tésztát. Két darab kb. 30 hosszú és 5 cm átmérőjű hengert formáztam. A hengereket megforgattam a mandulában úgy, hogy mindenhol legyen rajtuk. Jól bele is nyomkodtam a tésztába a manduladarabkákat. Levágtam két megfelelő méretű folpack fóliát és szorosan becsomagoltam a két hengert. Néhány órára hűtőbe kell tenni, nálam egy éjszakát töltöttek a hidegben. Másnap egy jó éles késsel fél cm vastag szeletekre vágtam a rudakat és a kekszeket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam. 12-13 percig sütöttem 180 C-ra előmelegített sütőben.


Forrás: agianyu.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése