2013. december 5., csütörtök

Mázeskalács gluténmentesen

Hozzávalók:

4 ek. méz
4 dkg vaj
5 dkg cukor
1 nagy tojás (vagy két kisebb)
40 g cirokliszt
50 g rizsliszt
40 g kölesliszt
50 g. burgonyakeményítő
70 g tápióka keményítő
1 tk. guargumi
1 púpozott tk. mézeskalács fűszer
1 csapott tk. szódabikarbóna


A fűszerkeverékkel kezdjük, amihez fahéjat, szegfűszeget, csillagánizst, kardamomot, szegfűborsot mozsárban megtörök, majd kávédarálóban finomra őrlöm. Adok hozzá őrölt gyömbért és kevés szerecsendióit is. Az arányok szemre történnek nálam.

Ezután a mézet, a vajat (én Ligát használtam) és a cukrot tálba mérem és összemelegítem. megvárom míg langyosra hűl, addig összekeverem a liszteket és a keményítőt, majd hozzáadom a szódabikarbónát és a fűszerkeveréket is. Összesen 250 g, szerintem jó minőségű készen kapható süteményliszt is jó hozzá, bár nem próbáltam.

A langyosra hűlt mézes keverékbe ütöm a tojást (én két kicsi jércetojást használtam), alaposan elkeverem, majd hozzáadom a lisztet is. Egy fakanállal jól elkeverem. Lágy, könnyen keverhető a massza. Egy fóliával letakarom a tálat és legalább 1 órára hűtőbe teszem.

Felét kisütöttem egy óra múlva, másik felét másnap, semmi különbséget nem éreztem.
A pihentetett tésztát kiteszem a munkalapra és alaposan átgyúrom. Nagyon jól formázható a tészta, egyáltalán nem tapad.
Rizslisztet szórok a deszkára (szilikonlapra) és kb. 2 mm vastagra nyújtom. Különböző formákkal kiszúrom és sütőpapíros tepsire fektetem.
180 fokra előmelegített sütőben 9 perc alatt sültek készre.
Óvatosan rácsra szedtem őket és megvártam míg jól kihűltek.

Ezután jött az írókázás.
Az írókához 40 g tojásfehérjét 20 dkg porcukorral, (kávédarálón nagyon finomra őrölt kristálycukor, sűrű szövésű szitán átszitálva), 1 csapott evőkanál keményítővel alaposan kikeverek, kb. 4-5 perc mixerrel, majd adok hozzá pár csepp citromlevet vagy ecetet is. Kicsi tasakokba töltöm, a végét gumival elkötöm, majd kb. 1 mm-es lyukat vágok rajta.


Forrás: www.limarapeksege.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése