2013. december 9., hétfő

Mézes hópihék

Hozzávalók:

12 dkg vaj /margarin
10 dkg barna cukor (a lágy jobb, de a kristály is megteszi)
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál fahéj vagy más téli fűszer
1 tojás
1 dl méz (szűken mérve)
20 dkg finom liszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt


A díszítéshez:
6 dkg vaj / margarin
6 dkg finom liszt
2-3 evőkanál víz

A puha vajat fél percig kevertem a robotgéppel. Hozzáadtam a barnacukrot, a fahéjat és a sütőport, jól összekevertem. Azután jött a tojás és a méz, ezekkel is alaposan elkevertem a cukros vajat. Itt átváltottam a dagasztóspirálra és belekevertem a liszteket is. Az eredeti recept szerint pihentetni kell a hűtőben 3 óráig, de nekem ettől olyan kemény lett a tészta, hogy nem lehetett mit kezdeni vele, meg kellett várnom, hogy újra felmelegedjen és csak akkor tudtam kinyújtani. Szóval ez a pihentetés szerintem nem lényeges, hacsak nem tényleg nagyon ellágyul valakinél a tészta.

Az írókázáshoz összekevertem a hozzávalókat és a legvékonyabb csőrrel felszerelt nyomózsákba tettem. Lehet nejlonzacskóba is tenni, aminek aztán pici lyukat vágunk a sarkán.
A kész tésztát 3-4 mm vastagra nyújtottam és csillagokat szúrtam ki belőle. Lehet köröket is, azokból is nagyon szép hópihék lehetnek. A kekszeket egy sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam és szépen türelmesen hópihe mintákat rajzolgattam mindegyikre. Ez eltart egy darabig, mert kb. 55-60 db-ról van szó.
Közben a sütőt előmelegítettem 190 C-ra.
A szépen feldíszített kekszeket 7-9 percig kell mindössze sütni. Érdemes résen lenni, mert könnyen megégnek. Amikor a szélük kezd egy picit barnulni, már készen is vannak.
Jól záródó dobozban akár 1-1,5 hétig is lehet tárolni őket.


Forrás: agianyu.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése