2014. április 1., kedd

Sárgabarackos joghurtos keksz

Hozzávalók a kekszhez:

25 dkg liszt
fél tk sütőpor
10 dkg porcukor
15 dkg vaj
egy vanília kikapart magja
csipet só
2 tojás sárgája

A joghurtos krémhez

2,5 dl natúr joghurt
1 dl tej
2 ek cukor
1 kis csomag zselatin
12-14 szem sárgabarack kompót


A kekszhez kimértem a lisztet és a cukrot. Összekevertem a sütőporral, a vanília kikapart magjaival és a sóval, majd pedig elmorzsoltam a vajjal, majd a két tojássárgájával összedolgoztam. Folpackba csomagoltam és 1 órára hűtőbe tettem. Míg a tészta pihent elkészítettem a joghurtos krémet.
Egy lábasban elkevertem a joghurtot és a tejet a cukorral, majd belekevertem a zselatint is. Kis tűzön felmelegítettem, de nem forraltam fel. A sárgabarack kompótot összeturmixoltam, majd belekevertem a joghurtos-zselatinba. Hagytam teljesen kihűlni, de közben többször elkevertem. Az állaga nem igazán krémes lett, kicsit nehezen is volt kenhető, de nem akartam, hogy folyós maradjon.
A kekszet kinyújtottam és kétféle virágformát szaggattam ki belőle. 180 fokos sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket. Miután kisütöttem az egészet az egyik felét megkentem a barackos-joghurttal, ráhelyeztem egy másik virágformát és már lehetett is enni:)))


Forrás: szekimama.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése