2014. április 29., kedd

Svéd zabpelyhes keksz




Hozzávalók:
7,5 dkg vaj
1 dl cukor
1 dl zabpehely
1 dl liszt
2 ek. tej/tejszín
2 ek.méz vagy világos
kukoricaszirup
1/2 tk. őrölt gyömbér
1/4 tk. sütőpor





A vajat egy edényben megolvasztottam, majd félrehúztam a tűzről és hozzákevertem minden hozzávalót, én most mézet használtam, de lehet bármit. Cukor helyett is jó a nyírfacukor vagy por alakú édesítő, azokkal is működik a recept. Tepsit kibéleltem sütőpapírral és fél evőkanálnyi adagokat tettem távolra egymástól, én picit szétkentem őket a kanállal, de szét is terülnek, a massza elég folyékony. A recept szerint 30-35 darab lesz belőle, én nem számoltam meg, de 2-3 tepsire szükség van hozzá. 200 fokos sütőben 5-6 perc alatt szép aranysárgára sültek a kekszek, majd hagytam őket a tepsin kihűlni. De akinek van türelme, pár perc után egy evőkanál segítségével meg lehet őket hajlítani, így még jobban néznek ki. Nekem erre eddig még nem volt időm, mert gyorsan kihűlnek és akkor már nem hajlékonyak.


Forrás: varazsfazek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése