2013. május 28., kedd

Citromos-mákos-csokis keksz


Hozzávalók kb. 25-30 kekszhez:
35 dkg liszt (én univerzális búzalisztet használtam, 
20 dkg cukor (én nádcukrot használtam), 
2 citrom leve, és az egyik reszelt héja, 
csipet só, 
1 tk szódabikarbóna, 
2 tojás, 
17 dkg olvasztott vaj, 
kb. 15 dkg csokoládé (én a képen látható 3 színű, lila csomagolásosat használtam), 
kb. 3 púpos ek egész mákszem

Keverjük össze egy keverőtálban a száraz elemeket.
A vajat olvasszuk fel, de ne legyen túl forró.
Keverjük össze az összes hozzávalót.

TIPP: Az eredeti recept 1 tojás írt, de nekem ennyivel nem állt össze a massza, ezért tettem bele még egyet. Javaslom, elsőre csak 1 tojást tegyél bele, és ha úgy látod, tegyél inkább később hozzá még egyet.
Én két részre osztottam a masszát.
Mindkét részt belecsavartam egy-egy fóliába, mintha szalámi lenne.
Kb. 10-15 percre betettem a fagyasztóba, ettől gyorsabban összeállt a massza, és utána hozzávetőlegesen könnyen tudtam karikára szeletelni. Igaz, a csoki daraboktól szinte teljesen lehetetlen egyforma, formás karikákat vágni.
A kekszeket sütőpapírral bélelt lapra tettem, és kb. 10 perc alatt, előmelegített sütőben kisütöttem őket.

TIPP: A masszából evőkanál segítségével kis halmokat is tehetünk a sütőlapra, így is szépen kiterülnek a sütés során.


Forrás: www.ritakonyhaja.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése