2013. május 10., péntek

Pate Sablée / Csipkés keksz

Hozzávalók

250 gr finomliszt
200 gr enyhén puha vaj
100 gr porcukor
egy csipet tengerisó
2 tojássárgája
------
1/2 rúd vanília kikapart magjai

A munkafelületre halmoztam a lisztet, egy mélyedést formáztam a közepén.
A vajat beledaraboltam.
Rászórtam a sót és a porcukrot.


Ujjaimmal összedolgoztam a vajat a cukorral, sóval és némi liszt is került hozzá.
Hozzáadtam a tojássárgákat amiben elkevertem a vanília magjait.
Összedolgoztam a vajas morzsalékkal, végül beledolgoztam az összes lisztet.
A homogén tésztát a tenyeremmel többször elnyomtam magamtól elfelé, hogy teljesen sima legyen a tészta.
Folpack-ba csomagoltam és a fagyasztóba tettem 20 percre.
(A jól becsomagolt tészta eláll a hűtőben 1 hétig, a fagyasztóban 3 hétig,
mondjuk én frissen gyúrva szeretem.)

Előkészítettem egy teljesen sima sütőlapot, sütőpapírral borítottam.
A sütőt előmelegítettem 170 fokra.

A tésztát kétfelé osztottam, az egyikkel dolgoztam, a másik felét a hűtőbe tettem.
Enyhén behintett munkalapon a tésztát kb. 5 mm vastagra nyújtottam.
Ráborítottam a csipkét (amit direkt nem vasaltam ki, hogy "nyújtható" legyen, nehogy elszakítsam a feszítéssel) és még nyújtottam rajta 2mm-nyit, belenyomva a csipkét.

Lehúztam a finom anyagot és egy 60 mm átmérőjű szaggatóval kiszúrtam a tésztakorongokat.
Rögtön a tepsire rakosgattam, majd 170 fokon 7-8 perc alatt szigorú felügyelet alatt világosra sütöttem.

Nagy örömömre tökéletesen megmaradt a csipke mintája :)
Sok lett belőle, 50 db-nál több :)


Forrás: szeretetrehangoltan.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése