2013. május 8., szerda

Sós zabpehelykeksz


Hozzávalók

200 gr apró szemű zabpehely
100 gr 5 magpehely (ez lehet a nagy szemű zabpehely)
10 gr finomliszt
10-10 gr fekete és fehér szezámmag, lenmag, mák, vadköles őrlemény (összesen 50 gr, de nincs jelentősége, lehet több vagy kevesebb)
50 gr apróbb szemű tökmag
tengerisó
frissen őrölt bors
75 gr extra szűz olívaolaj
200 gr forró víz

A szárazanyagokat kimértem egy tálba, a közepébe öntöttem az olívaolajat és annyi forró vizet,
hogy összeálljon a keverék. (Közben kevertem egy fakanállal.)


A sütőt bekapcsoltam 180 fokra állítottam (légkeverés).
10-15 percig pihentettem, majd egy sütőpapírral borított tepsire halmoztam, a fakanállal nagyjából eligazítottam. Ráterítettem egy folpach fóliát és 3-5 mm vastagságúra nyújtottam.
A fólián keresztül egy műanyag spatulával (vonalzó is jó ötlet) feldaraboltam, úgy, hogy nem vágtam szét csak mélyen bejelöltem. (Szaggatni is lehet, nekem ez volt az egyszerűbb.)
A forró sütőben 13-15 percet sütöttem, majd elzártam a sütőt, az ajtót résnyire támasztottam, 
és hagytam, hogy a kekszek teljesen kiszáradjanak.
Amikor kihűlt, légmentesen lezárható üvegbe pakoltam és tárolom.

Forrás: szeretetrehangoltan.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése