2013. május 13., hétfő

Medvehagymás-újhagymás sajtos keksz

Hozzávalók
100 gr liszt
100 gr sajt, ementáli féle
75 gr hideg vaj
tengerisó
3 szál medvehagyma
3 szál az újhagyma zöldjéből
4 ek jeges víz

A sajtot lereszeltem és 1 órára betettem a fagyasztóba, hogy megdermedjen. ( Már az előzőekben leírtam, hogy azért teszem, mert nem ragad és könnyebb vele dolgozni. )


A kimért lisztet a késesgép tartályába tettem, hozzáadagoltam a hideg vajat és beletettem a kisebb darabokra vágott hagyma féléket. A géppel morzsásra daráltam őket. Tálba öntöttem, hozzáraktam a hideg sajtot, megsóztam, összekevertem és rálöttyintettem a jeges vizet. gyors mozdulatokkal az ujjaimmal összeállítottam a tésztát. Hengert formáztam belőle, a fóliába tekertem a "háromszög" alakúra lapítottam, hogy majd háromszög alakú kekszeim legyenek szeleteléskor.
Kb. 1 órát ez a tészta is a fagyasztóban töltött.
Mikor rá került a sor, fél centiméteres lapokat vágtam belőle, a sütőpapíros tepsire rakosgattam. A 180 fokos sütőben 10 percre volt szükségük, hogy megsüljenek.
27 db lett belőle.


Forrás: szeretetrehangoltan.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése