2013. június 25., kedd

Mandulás zabtallér





Hozzávalók 50-60 db (8-9 cm átmérőjű) tallérhoz:

10 dkg mandula, 
2 evőkanál (3 dkg) lenmag, 
25 dkg zabpehely, 
1 nagyobb teáskanál (3 g) szódabikarbóna, 
1 nagyobb teáskanál (3 g) sütőpor, 
csipet só, 
20 dkg puha vaj, 
25 dkg nádcukor (csökkenthető), 
2 nagyobb tojás, 
2-3 teáskanál vanília eszencia, 
5 dkg kakaóbab töret, 
8-10 dkg mazsola




A mandulát és a lenmagot késes robotgépben felaprítottam, majd hozzáadtam a zabpelyhet és még egy percig dolgoztattam a gépet. Ezután tálba borítottam a keveréket, hozzákevertem a kakaóbabot, mazsolát, sütőport, szódát és csipetnyi sót. A gépbe tettem a vajat a nádcukorral, 3-4 perc alatt habosra kevertettem. Hozzáütöttem a tojásokat, kevés vaníliaeszenciát csorgattam bele és tovább habosítottam.

A száraz anyagokba beleforgattam a vajas keveréket, összedolgoztam. Sütőpapíros tepsi(k)be diónyi gömböket formáztam, amiket egy - vízbe mártott - pohár aljával vékonyra lapítottam (olyan távolságra kell egymástól tenni a gömböcskéket, hogy kilapítás után is kb. 2-2 ujjnyi távolság legyen köztük, mert sütés közben még tovább terülnek). 180°C-ra előmelegített sütőben addig sütöttem a tallérokat - amíg szép barnás színt kaptak (12-13 perc). Forrón még puhák, így néhány percig a tepsiben hűlnek és csak ezután lehet rácsra tenni a kekszeket.


Forrás: www.egycsipet.hu
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése