2013. október 22., kedd

Csokival csíkozott sütőtökös cookie-k

Hozzávalók:
-2 csésze liszt + bő 5 ek!!!!
-fél tk.szódabikarbóna
-fél tk. sütőpor
-"télies" fűszerek: pici mindenből-fahéj, koriander,szerecsendió, szegfűszeg, édeskömény, gyömbér, szegfűbors, csillagánizs, ánizs, kardamon, vanília és narancs aroma
-csipet só
-11 dkg vaj
-1 csésze cukor
-1 tojás
-sült sütőtökből 36 dkg püré kimérve
-a díszítéshez 5 dkg étcsoki

A sütőtököt előző este megsütöttem, a húsát pépesítettem és kimértem.
A hozzávalókat robotgéppel egyneműsítettem- nagyon egyszerűen megy, lágy tésztát fogunk kapni. Nálam egy csésze bő 2 dl volt. Nagyon hígnak találtam ezért addig adagoltam hozzá még lisztet, amíg nagyon sűrű galuska-szerű állagot nem öltött. Olyannak kell lennie, hogy vízbe mártott kanállal adagolható legyen a sütőpapírra.

A fűszeren lehet egyszerűsíteni: kapható a Kotányinak egy muffin fűszerkeveréke-én ezt használtam. Szerintem finom...
Tehát ott tartottam, hogy vízbe mártott kanállal kiadagoltam a cookie-kat, majd 175-fokos sütőben 15 percig sütöttem. (Martha 190 fokot ír-nálam ez sok...)
Ha a kekszek széle barnulni kezd, akkor vissza kell venni a hőt, illetőleg lehet, hogy már el is készültek a sütik...

Rácson kihűtöttem, majd a csokit felolvasztva pici olajjal átkeverve díszítettem: a csokit zacskóba tettem, picurka lukat vágtam a sarkára és ebből, mint egy nyomózsákból csíkoztam. Hagyni kell így megszáradni, majd dobozba lehet tenni, de a rétegek közé mindenképpen papír kívánkozik, hogy ne ragadjanak össze...

Gyorsan elkészíthető, de rettentő gyorsan el is fogy-tapasztalat:))-, amúgy is 3 napnál tovább nem célszerű tárolni.
Konkrét sütőtökízt nem tapasztaltam, de összességében nagyon kellemesen illatozó, fűszeres, kávézós-teázós kekszek lettek, pontosan 30 darab.....


Forrás: zamatesillat.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése