2013. október 31., csütörtök

Sablé diamant


Hozzávalók 32 db közepes méretű kekszhez:


22 dkg vaj
10 dkg porcukor
¼ teáskanál só
0,1 dkg valódi vaníliás cukor vagy ½ teáskanál vanília kivonat
32 dkg finomliszt



kevés nád kristálycukor a díszítéshez



Az apró kockára vágott, szobahőmérsékletű vajat robotgépben habosra kevertem. Rászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a sót, vanília kivonatot/cukrot és magas fokozaton tovább kevertem. Rászitáltam a lisztet és ezzel is alaposan elkevertem.

Cipót gyúrtam belőle, de nem fogdostam agyon, majd 3 részre osztottam. Kettőt betettem a hűtőbe, egyből pedig 4 cm magas rudat formáztam. Gyorsan, és ügyesen, vigyáztam, hogy tömör legyen. Zsírpapírra egy kevés nádcukrot szórtam és beleforgattam a hengert.

Körülbelül 1-1 ½ cm magas korongokat vágtam belőle, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. 16 db/tepsi nekem éppen ideális volt.

Kivettem egy újabb adag tésztát, és ugyanígy jártam el, majd a harmadikkal is.

180 C fokra előmelegített sütőben 18-18 percig sütöttem a két tepsi kekszet, amíg tejeskávé/zsömle színűre barnul.


Forrás: nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése