2013. október 14., hétfő

Mandulás keksz aszalt sárgabarackkal és korianderrel


Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
10 dkg finomra őrölt mandula
15 dkg vaj
8 dkg cukor
8 dkg aszalt sárgabarack
1 kis tojás
1 ek koriander (szűken mérve) – finomra őrölve
csipet(!) sütőpor (nem több!)



"A sütőporral elkevert lisztet, mandulát, tojást, vajat, cukrot, őrölt koriandert és a darabolt aszalt barackot összegyúrjuk, majd a tésztát egy jó nagy darab folpack fólia közepére rakjuk. Itt egy 5 cm átmérőjű hengert formázunk belőle, majd szorosan betekerjük a fóliába. A fóliába csomagolt tésztát még néhányszor áthengergetjük, hogy egyenletes legyen a rúd felszíne, majd hűtőbe kerül jó másfél órára.” – így az eredeti recept. Na de! se a margarin nem dermed, se a sajtkrém, így teljességgel feleslegesen tettem a hűtőbe egész éjszakára – igaziból már csak álmos voltam. továbbá: folpackot se tartok. sütőpapíron hengergettem, működött. szeletelni persze nem lehetett reggel, így golyókra marcingoltam és a kicsi kezemmel lapogattam keksszé őket. attól lettek ilyen csudálatosan rusztikusak ők.
sütés 175 fokon légkeverve, as usual, 12 percig kb.

Forrás: www.eztettem.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése